Tuesday, July 23, 2019

Harry Potter dan Cabaran Hidupnya

Banyak cabaran hidup Harry Potter ini dari kecil sampai remaja. Bukan kepalang punya cabaran dan masalah. Dibenci oleh mak saudara, pak saudara dan sepupu (betullah orang cakap kadang-kadang yang toksik itu keluarga kita sendiri). Sampai kena masuk mahkamah di Ministry of Magic untuk bela diri sebab gunakan Patronus Charm untuk halau Dementors. Kena sembur api dengan naga. Bukan nagasari tau. Naga betul-betul punya, nak kena bunuh dengan Lord Voldermortlah, kena pulau dengan kawan-kawan dalam The Goblet of Fire lah. Nasib baik tak lama. Kemudian orang yang rapat dengan dia pun mati dibunuh kerana nak selamatkan dia. Pendek kata, tak pernah selesailah masalah dia hinggalah filem yang terakhir. Serius cerita Harry Potter ni tapi dalam menghadapi cabaran dan masalah yang ada banyak juga peristiwa manis macam dia jatuh cinta dan pengalaman kelakar pun banyak juga. Apa benda aku merapu ni. Kadang-kadang saya fikir juga kisah hidup saya masa kecil sampai remaja dulu pun banyak dugaan dan cabaran berbungkus juga. Tinggal lagi saya takda lah kena kejar dengan naga. Habis-habis pun kena kejar dengan arwah bapak saya dengan hos paip sebab lewat balik rumah. Dia cakap balik tepat jam 6 pm. Tu jam dinding rumah. Jam tangan saya lewat 5 minit je. Jadi tak pasal-pasal kena kejar betul-betul macam Harry Potter kena kejar dengan naga. Harry kena sembur juga dengan api mulut naga tu. Saya pun sama. Tapi bukan nagalah. Hahaha. ok merapu sebab nak siapkan 1000 patah perkataan sehari. 

(240 pp) 

baki 222 pp je lagik yahuuu

No comments:

Post a Comment

Tasik Kenyir

Saya share gambar dulu.